צריכים עזרה? חייגו עכשיו: 077-4560208

חנות וירטואלית פשטות זה הכל

חנות וירטואלית פשטות זה הכל

כפי שהסברתי במאמרים הקודמים המאמר הבא הוא המשך למאמרים שבאים לתת לכם כמה טיפים על הקמת חנויות וירטואליות ובכלל מסחר אלקטרוני, המאמר יכול לעזור מאוד לבעלי חנויות וירטואלית להגדיל את כמות המכירות שלהם בחנות הוירטואלית וכן לעזור לאנשים שחושבים על הקמת חנות וירטואלית ולא יודעים עדיין במה בדיוק מדובר.
 

פשטות החנות הוירטואלית
לקוחות שהגיעו לחנות הוירטואלית שלכם ולא משנה מהיכן הגיעו בין אם זה מאתרי השוואת מכירות מחיפוש החנות הוירטואלית שלכם במנועי חיפוש הוא המלצה שחבר נתן להם על החנות הוירטואלית שלכם, כולם רוצים נוחות ופשטות בין אם זה בשלבי ההזמנה ובין אם זה בחיפוש אחר מוצרים, אין להם כוח להתחיל להתברבר בין מאות ואולי אלפי המוצרים שלכם בחנות הוירטואלית ולרוב הם כבר יודעים מה הם רוצים כך שהקנייה בחנות הוירטואלית שלכם יכולה להיות מובטחת (כמובן במידה שמצאו את המוצר בחנות הוירטואלית שלכם והמחיר נשמע להם הוגן).
 

סיווג הקטגוריות בחנות הוירטואלית
אל תסבכו את הלקוחות שלכם בחנות הוירטואלית בעשרות קטגוריות שונות (אלה אם אין באמת ברירה) ותנו להם את הכלים למצוא כמה שיותר מהר את המוצרים שהם מחפשים.

מהירות גלישה
רצוי מאוד שהחנות הוירטואלית שלכם לא תהיה כבדה והמעבר בין הדפים בחנות יהיה, לאף אחד אין כוח לחקות חצי דקה בין מעבר של דפים בחנות הוירטואלית שלכם, ולקוחות שיצטרכו להמתין כל כך הרבה זמן פשוט יעזבו את החנות הוירטואלית שלכם.
איך אני מסתדר עם בעיית המהירות?

השתדלו לא להעלות תמונות כבדות (עד 100Kb במקרה הגרוע) או שאם אין לכם ברירה תבדקו שהחברה שמספקת לכם את החנות הוירטואלית יכולה להתמודד עם כיווץ תמונות ברמה גבוה.

  • בדקו שהמערכת עובדת מהר, אל תמהרו להשכיר חנות וירטואלית רק בגלל כל התוספות והיופי שלה, המהירות היא נתון שאסור להתעלם ממנו, זכרו חנות וירטואלית שלא נטענת מהר יכולה לגרום ללקוחות שלכם להתייאש.
  • חברות רבות מספקות דחיסת דפים, אני לא אכנס במאמר זה איך הם עושות את הפעולה אבל בטוח שהפעולה יכולה לשפר מאוד את טעינת העמודים באתר.
  • אל תעמיסו על דף אחד 200 מוצרים, אם יש לכם קטגוריה עם הרבה מוצרים עדיף שתחלקו את הקטגוריה לכמה דפים למשל 20 מוצרים בדף. (כמובן שאת המוצרים הפופולארים ביותר עדיף להשאיר בדף הראשון).


חיפוש יעיל ונוח בחנות הוירטואלית
תנו ללקוחות בחנות הוירטואלית שלכם את האפשרות לבצע חיפוש למוצר שהם מחפשים, רוב הלקוחות שהגיעו לחנות הוירטואלית שלכם כבר יודעים מה הם רוצים, כך שברוב המקרים הם ירצו לעשות חיפוש לשם המוצר ולהגיע ישירות אליו, קיימים מנועי חיפוש (בתוך החנות הוירטואלית) אשר מספקים תוצאות לא רלוונטיות לחיפוש שהלקוח שלכם בחנות הוירטאלית ביצע הרבה פעמים הם מציגים מוצרים נוספים שלא קשורים או בכלל לא מציגים כלום, במצב כזה הלקוח שהגיע לחנות הוירטואלית שלכם יחשוב שהמוצר לא קיים ופשוט יעזוב.


מידע שימושי ונוח
בדף המוצר שלכם את תסבכו את הלקוחות שלכם ביותר מידי מידע לא שימושי תנו להם רק את המידע לו הם נזקקים לצורך ביצוע ההזמנה, הדגישו את היתרונות הבולטים של המוצר, כמובן שאם מדובר במוצר שיש לו מפרט טכני ארוך והרבה מידע תמיד אפשר לצרף קובץ Word או PDF שאותו הלקוחות יכולים להוריד או לקרוא ישירות דרך המחשב, האפשרות של לתת להם לצפות בקובץ תשאיר את המוצר שלכם רק עם המידע הענייני ותיתן ללקוחות שלכם בחנות הוירטואלית אפשרות להביט במפרט מפורט יותר בדף אחר. לסיכום דף מוצר נקי ופשוט.


תמונות
תנו למוצר להיראות טוב וענייני הוסיפו רק תמונות שממחישים את המוצר לחנות הוירטואלית אם אין לכם תמונות טובות עדיף שלא תציגו את המוצר, תמונה אחת שווה אלף מילים וכאשר מדובר בחנות וירטואלית תמונה אחת יכולה להיות שווה הרבה מאוד רכישות בחנות הוירטואלית שלכם.