צריכים עזרה? חייגו עכשיו: 077-4560208

חנות וירטואלית מותאמת למנועי חיפוש

חנות וירטואלית מותאמת למנועי חיפוש

במאמר הבא אסביר על החשיבות של בחירת חנות וירטואלית שמותאמת למנועי חיפוש.
קיימות בשוק הרבה חברות שמספקות פתרונות לבניית חנות וירטואלית, חלקם טובות יותר חלקם טובות פחות, ועם חלקם בכלל לא שווה להתעסק.
 

  • תגיות בחנות הוירטואלית
  • תגיות לכותרות
  • כתובות ידידותיות
  • תוכן ומאמרים בחנות הוירטואלית
  • שמות לתמונות של מוצרים


אחד מהאינדיקציות לחנות וירטואלית טובה היא האופטימיזציה שלה למנועי חיפוש, חנות וירטואלית בדומה לכל אתר צריכה להיות בנויה בצורה טובה כך שלמנועי החיפוש יהיה קל לקרוא אותה, ולאנדקס את מילות החיפוש שרלוונטיות לחונת הוירטואלית שלכם במקום טוב.
כמובן שהאופטימיזציה היא רק חלק קטן מכל נושא הקידום אם החנות הוירטואלית שלכם תיהיה בנויה בצורה הכי טובה ולא יהיה לא קישורים או תוכן רוב הסיכויים שהדירוג שלכם במנועי החיפוש לא יהיה גבוה.

תגיות בחנות הוירטואלית

תגיות
Title, Description ו- Keywords דבר ראשון שחשוב מאוד לבדוק הוא האפשרות לערוך את ה- Title,Description וה- Keywords של כל הדפים בחנות הוירטואלית, אם החברה שמספק לכם את החנות הוירטואלית לא מאפשר לכם לערוך את הנתונים הנ"ל אתם בבעיה והייתי ממליץ לא לעבוד איתו, התגיות האלה הם תגיות חשובות מאוד לקידום החנות הוירטואלית (בעיקר התגיד (Title כך שללא האפשרות לערוך אותם לפי בקשתכם אתם בבעיה מבחינת הקידום.


דבר נוסף שחשוב לדעת הוא לא רק האפשרות לערוך אותם אלה האפשרות לקבוע כל אחד בנפרד, זאת אומרת להשתדל להגיע כמה שפחות למצב שקיימים דפים עם אותם תגיות בחנות הוירטואלית. טיפ: ישנם מערכות שמאפשרות לכם להגדיר באופן אוטומטי את התגיות לדוגמה התגית Title מייצגת את שם המוצר או הקטגוריה בחנות הוירטואלית והתגית Description היא בעצם חלק מהטקסט של תיאור המוצר. במצב כזה אתם חוסכים שעות עבודה רבות ובמקום להתחיל לעבור על מוצר מוצר ולשנות לו את התגיות התגיות מוגדרות מראש.


תגיות לכותרות
מנועי החיפוש מייחסים חשיבות לתגיות H1 H2 H3 וכו ובעיקר לתגית H1 חשוב מאוד להדגיש את הנושא של הדף בתגית H1 כך מנועי החיפוש ידעו בכל דף בחנות הוירטואלית שלכם מה חשוב יותר ומה פחות לדוגמה: בדפי המוצרים שלכם הייתי ממליץ לתחום את שם המוצר בתגית H1 למשל אם שם המוצר הוא קומקום נירוסטה חשוב ששם המוצר בדף המוצר יהיה בצורה הבאה קומקום נירוסטה

כמובן שהגולשים בחנות הוירטואלית שלכם לא יראו את התגית H1 אבל מנועי החיפוש ידעו בדיוק באיזה דף מדובר במיוחד עם החנות מאפשרת לכם לשנות את כותרת הדף (Title) לשם מוצר.


כתובות ידידותיות
כתובות ידידותיות או בשפה המקצועית שלהם Friendly URL יכולים לעזור לקידום האתר, למרות שקיימות בשום הרבה חברות שמספקות בניית חנות וירטואלית לא כל החברות מספקות את האפשרות לכתובות ידידותיות, וגם אם כן לא בדרך הנכונה שהכתובת צריכה להופיע.

לדוגמה: כתובת ידידותית למוצר קומקום נירוסטה צריכה להופיעה
בצורה הבאה: /קומקום-נירוסטה/http://www..co.il
או /קומקום-נירוסטה/קומקומים/http://www..co.il
או משהו בסגנון הזה. בצורה הזאת הדף למוצר קומקום נירוסטה מקבל עוד "נקודות זכות" במנועי החיפוש.


תוכן ומאמרים
אחד הדברים החשובים למנועי החיפוש הוא תוכן, אין כל ספק שדף שיש בו תוכן רלוונטי מקבל יותר נקודות זכות מדף ללא תוכן.
זה נכון שבדרך כלל לכל המוצרים שלכם יש תיאור שמפרט על המוצר ומהפרט הטכני שלו, אבל לפעמים זה לא מספיק, אם ברצונכם לקדם מוצר מסויים או כמות של מוצרים בחנות הוירטואלית שלכם חשוב מאוד שיהיה לכם את האפשרות להכניס טקסט שרלוונטי לדף המוצר.
לכן חשוב לבדוק שהחברה שמספקת לכם את החנות הוירטאלית תאפשר לכם להכניס מאמרים/תכנים בכל נושא שתרצו כמעט לכל דף החנות הוירטואלית שלכם וגם אם לא לכל דף אז לפחות לעמוד הבית של החנות הוירטואלית.


שמות לתמונות
Alt לתמונות לכל חנות וירטואלית יש מאות ולפעמים גם אלפי תמונות אל תבזבזו את התמונות האלה תנו למנועי החיפוש לדעת באיזה תמונות מדובר יתכן מאוד שתקבלו חשיפות רבות רק בגלל שלקוחות חיפשו את התמונות למוצר שלכם.
חשוב שלכל תמונה יהיה את שם המוצר אם המוצר הוא קומקום נירוסטה אז ששם התמונה שלו (Alt) בדף המוצר יהיה קומקום נירוסטה.