צריכים עזרה? חייגו עכשיו: 077-4560208

חנויות וירטואליות איך אני מקבל את הכסף!

חנויות וירטואליות איך אני מקבל את הכסף!

יש לכם דומיין, העלתם את העיצוב, הוספתם קטגוריות, מוצרים והחנות הוירטואלית שלכם כבר כמעט מוכנה...הגעתם לשלב בו אתם שואלים את עצמכם: "איך אקבל את הכסף מהמכירות בחנות הוירטואלית?"

בשלב הזה כל הלקוחות שלנו מבקשים מאיתנו המלצה לגבי אופן החיוב בחנות הוירטואלית שלהם,לכן החלטנו לכתוב את הבלוג הזה.
 

למעשה שיטת החיוב בחנויות הוירטואליות מתחלקת ל-2: חיוב ע"י חברת צד שלישי (אתר חיצוני) וחיוב בדף מאובטח בחנות הוירטואלית שלכם.
 

חיוב ע"י חברת צד שלישי
קיימות חברות רבות המספקות את שירות הסליקה לחנות הוירטואלית שלכם באמצעות דף סליקה חיצוני, חברות כגון: PayPal, פלא-קארד, פלא-פיי, פאי-קארד ועוד רבים. למעשה, לאחר שהלקוח שלכם בחר את המוצרים שהוא מעוניין לרכוש בחנות הוירטואלית שלכם ונמצא בשלב אישור ההזמנה לאחר אישור עגלת הקניות, הוא יועבר לדף חיצוני של אחת החברות ושם יבצע את התשלום המאובטח באמצעות כרטיס האשראי שלו.

יתרונות: אין צורך בפתיחת מספר ספק חיצוני מול חברות האשראי, אין צורך בתשלום עבור דף SSL, תהליך קצר מאוד של פתיחת לקוח בחברה וקוד מזהה לחיובים, תהליך שלקוחות שאינם בעלי חנויות פיזיות ורק בתחילת דרכם בשיווק המוצרים באינטרנט מעדיפים.

חסרונות: החיסרון העיקרי והמרכזי הוא שהלקוח שלכם נאלץ "לעזוב" את החנות הוירטואלית שלכם ולעבור לדף מאובטח אחר שברוב המקרים אפילו לא מזכיר את עיצוב של החנות הוירטואלית שלכם (למעט אולי לוגו), דבר שגורם ללקוחות לחשוד ולעיתים אף לעצור את התהליך ולבטל את התשלום, חיסרון נוסף הוא שבדרך כלל חברות אלו גובות עמלה גבוהה יותר מאשר חברות האשראי והכסף לעיתים מגיע בשוטף +30/60.

חיוב בדף מאובטח בחנות הוירטואלית שלכם
הדרך השנייה לחיוב הלקוחות שלכם היא באמצעות דף SSL מאובטח שנמצא כחלק מהליך הרכישה בחנות הוירטואלית שלכם ללא מעבר לאתר חיוב חיצוני, לאחר שהלקוח סיים את הרכישה ואישר את עגלת הקניות הוא מועבר לדף חיוב מאובטח ומוצפן שבו הוא יכול להזין את פרטי כרטיס האשראי שלו ולמעשה מסיים את הליך הקנייה בחנות הוירטואלית שלכם.
הפעולה שמתבצעת באופן אוטומטי היא שפרטי האשראי וסכום החיוב נשלחים בדרך מאובטחת לחברת הסליקה, שם מתבצעת הסליקה וחוזרת תשובה לחנות הוירטואלית: הסליקה בוצעה בהצלחה, מס כרטיס שגוי, תוקף שגוי וכו'.
החברה איתה אנו בחרנו לעבוד לאחר בדיקות שוק מקיפות היא "אישורית זהב". (כמובן שזוהי המלצה והינכם מוזמנים לבחור בחברת סליקה אחרת).

יתרונות: הגולש נמצא בכל תהליך הרכישה בחנות הוירטואלית שלכם ומרגיש יותר בנוח כשאינו עובר לאתר חיצוני שאינו מכיר, העיצוב של דף הרכישה מתאים ונראה בדיוק כמו החנות הוירטואלית שלכם, עמלה נמוכה יותר מחברות האשראי וקבלת הכסף באופן מיידי.

חסרונות: בכדי לסלוק בחנות הוירטואלית שלכם, עליכם לעבור כמה שלבים: כתיבת תקנון לחנות הוירטואלית, (דבר שרצוי מאוד לעשות בכל מקרה) פתיחת מס' ספק בחברות האשראי, פתיחת חשבון לסליקה בחברה הרצויה, אישורים לגבי דף ה-SSL שהוא תקין וכו'.


דרך נוספת שאותה לא ציינתי כיוון שאינה מתאימה לכולם היא קבלת כל פרטי ההזמנה של הלקוח מלבד פרטי התשלום. לאחר קבלת ההזמנה תוכלו לחזור אל הלקוח ולחייב אותו באמצעות מסוף ידני, שיטה זו מתאימה בעיקר לבעלי חנויות פיזיות שגם ככה מחזיקים מסוף חיוב לכרטיסי אשראי ואינם רוצים עלויות נוספות .